PPC

Anglická zkratka pro Pay Per Click. Zkratka je úzce spojena s reklamními systémy, u kterých se neplatí za zveřejnění inzerátu či banneru, ale platí se za každý proklik. PPC systémy se tedy využívají k propagaci na internetu, ať už www stránek či produktu v e-shopu. Mezi neznámější PPC systémy patří Google Adwords, Seznam Sklik a Etarget. V rámci Facebooku lze také inzerovat pomocí PPC systému Facebook Ads.

PPC systémy je ideální využívat k propagaci krátkodobých akcí či prezentaci nějaké novinky, jelikož efekt zobrazení je okamžitý a na rozdíl od SEO není nutné zdlouhavě čekat, než nové informace robot zaindexuje. Z dlouhodobého hlediska je možné PPC systémy samozřejmě také využívat, nicméně je třeba počítat s vyšším finančním zatížením.

Související pojmy: Adwords, Etarget, Keyword, Klíčové slovo, SEM, Sklik

Abecední seznam pojmů.