E-shop
E-shop neboli internetový obchod je alternativou či doplňkem ke kamennému obchodu. Provozovatelům umožňuje prezentovat své zboží prostřednictvím internetu a zákazníkům pohodlí nákupu z domova s okamžitým ověřením kvality nabízeného zboží díky možnosti dohledání bližších informací o produktu na dalších místech internetu.
Historie e-shopu
První internetové obchody se objevily v USA mezi lety 1990 a 1995. Velký rozmach však zaznamenaly až po roce 2000, kdy se dostupnost internetu masově rozšířila i do domácností. Zpočátku e-shopy bojovaly s nedůvěrou zákazníků, jelikož e-shopy provozovaly různí podvodníci, kteří nezasílali objednané (a dopředu zaplacené) zboží. Postupně se však podařilo definovat pravidla internetového prodeje, zajistit ochranu zákazníků (spotřebitelů) a internetové obchody se staly velmi oblíbeným způsobem nákupu zboží.
Možnosti internetových obchodů
Základní e-shopy se zpravidla skládají z katalogu, ve kterém se prezentuje nabízené zboží, a z košíku, který umožňuje vybrané zboží objednat. E-shop pak může být rozšířen o zákaznickou sekci, pomocí které mohou zákazníci sledovat stav svých objednávek a jejich historii. Kromě těchto základních funkcí může být katalog napojen na databázový systém evidující skladové zásoby a dostupnost zboží, může být rozšířen o diskusi k produktům a další funkční detaily. Košík pak umožňuje definovat různé způsoby plateb, dopravy (s možností sledování zásilky dle vybraného dopravce) nebo např. možnost vložit slevový kód pro získání slevy.
Propagace e-shopu
Správná SEO je základním požadavkem na propagaci každého e-shopu. Kromě možností další optimalizace zmíněných v naší nabídce, je také v případě propagace na internetu možnost PPC systémů optimalizovaných přímo pro propagaci konkrétního, prodávaného výrobku.
Související pojmy: Databázové systémy, PPC, SEO, Webdesign, XML feed