Farma odkazů

Farmy odkazů jsou www stránky, na kterých více jak (cca.) 80% obsahu tvoří odkazy na externí www stránky. Jejich účel je jediný a to zisk co nejvíce zpětných odkazů, aby se www stránky zobrazovaly na co nejvyšších pozicích ve vyhledávačích. Uživatelům vyhledávačů však nepřináší žádnou užitnou hodnotu (nemají žádný relevantní informační obsah), takže s nimi vyhledávače bojují a snaží se je z výsledků hledání odstraňovat.

Posledním počinem Googlu v boji proti farmám odkazů (a nejen nim) je nasazení Google+1 do vyhledávače. Zatím je dostupný pouze pro anglickou verzi Googlu, nicméně lze očekávat brzké spuštění i pro český Google. Princip Google+1 spočívá v označování kvalitních www stránek ve výsledcích hledání na Googlu samotnými uživateli, kteří tak mohou označit www stránky jak s kvalitním obsahem, tak s nekvalitním. Očekává se, že tyto reference bude Google zahrnovat do celkového hodnocení SEO, což bude mít následně vliv na pozice www stránek.

Související pojmy: Linkbuilding, SEO

Abecední seznam pojmů.